واحد ارزشیابی اساتید به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای هدف کلی ارتقای سیستم ارزشیابی اساتید در سال ۹۸ دو برنامه مهم شامل بررسی چالش های موجود در فرایند ارزشیابی اساتید و تدوین برنامه جدید جامع ارزشیابی را سرلوحه برنامه عملیاتی خود قرار داد. برای تحقق هر یک از برنامه های فوق فعالیت هایی طراحی و اجرا شد که در ذیل به تفکیک به هر یک از آنها اشاره می شود.
۱- در بررسی چالشهای موجود در ارزشیابی فعالیتهای ذیل انجام شد:
- بررسی نقاط ضعفو قوت سامانه ارزشیابی ماد
- بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه در حال اجرا از نظر گروه های هدف (دانشجویان، اعضای هیات علمی و مدیران)
- تدوین گزارش ارزشیابی اساتید بر اساس سامانه ماد به منظور درک بهتر فرصت ها و تهدیدهای سامانه ارزشیابی اساتید
۲- در تدوین برنامه جامع فرایند ارزشیابی فعالیتهای ذیل انجام شد:
- جمع آوری اطلاعات ازنحوه و روند ارزشیابی اساتید در سایر دانشگاه های جهان
- بازدید از مراکز توسعه آموزش دانشگاه تهران و شهید بهشتی به منظور به اشتراک گذاشتن مشکلات و را ه حل ها در خصوص ارزشیابی اساتید
- بررسی و بازنگری فرم های ارزشیابی ۳۶۰ درجه موجود ( فرم های ارزشیابی استاد از منظر فراگیر(نظری، عملی و بالینی)، فرم ارشیابی همکار از همکار، فرم ارزشابی مدیر گروه از عضو هیات علمی، فرم خود ارزیابی)
- تدوین شیوه نامه جدید ارزشیابی اساتید
- تدوین فرایندهای ارزشیابی اساتید
- برگزاری جلسات متعدد با مهندسان شرکت شرکت انعکاس ناب ایده( انیکو) در خصوص سامانه جدید ارزشیابی با نام طبیب
- فعال کردن نسخه آزمایشی سامانه ارزشیابی طبیب در دو دانشکده بهداشت و علوم توانبخشی
- برگزاری جلسه و مکاتبه مکرر با مدیر محترم آمار و فناوری های دانشگاه جهت متقاعد کردن ایشان در خصوص لزوم تغییر سامانه ارزشیابی اساتید از ماد به طبیب
- عقد قرداد با شرکت انیکو و فعال کردن سامانه ارزشیابی طبیب در دانشگاه
در سال ۱۳۹۹
ارتقاء مستمر سامانه ارزشیابی و فرایند ارزشیابی، نظارت مستمر بر انجام فرایند ارزشیابی در راس برنامه های واحد ارزشیابی اساتید قرار گرفت. بدین منظور فعالیت های زیر انجام شد:
- تهیه فرم ارزشیابی دروس مجازی
- اجرای ارزشیابی اساتید از منظر فراگیران در نیم سال دوم۹۹-۹۸ از طریق سامانه طبیب در همه دانشکده ها
- ارسال پیامک به دانشجویان و اطلاع رسانی در مورد سامانه ارزشیابی و بازه ارزشیابی در نیم سال دوم۹۹-۹۸
- تعیین رابطین ارزشیابی دانشکده ها
- تدوین و ابلاغ شرح وظایف رابطین ارزشیابی اساتید
- تشکیل گروه مجازی پشتیبانی رابطین ارزشیابی اساتید جهت تبادل نظر، بررسی مشکلات فرایند ارزشیابی و حل آنها
- دریافت مشکلات سامانه ارزشیابی طبیب از طریق رابطین ارزشیابی و دانشجویان،
- بررسی و اصلاح مشکلات سامانه ارزشیابی طبیب در بازه زمانی ارزشیابی
- ارائه گزارش مستمر میزان مشارکت دانشجویان در ارزشیابی به واحد های تابعه جهت برنامه ریزی برای ترغیب فراگیران به شرکت در ارزشیابی
- تشکیل دو جلسه حضوری با مهندس دلشاد برای حل برخی مشکلات سامانه
- تهیه فیلم آموزشی برای رابطین ارزشیابی در خصوص چگونگی استفاده از بخش های مختلف سامانه طبیب
- اصلاح زیر ساختهای سامانه ارزشیابی برای ایجاد امکان ارزشیابی همکار از همکار ، مدیرگروه از اعضای هیات علمی و خودارزیابی
|