۱) تقویت مدیریت و رهبری دانشگاهی :
راهبردها:
- ایجاد دوره های کوتاه مدت رهبری آموزشی برای مدیران گروه و مدیران آموزشی دانشگاه
- تقویت نظام دپارتمانی و ایجاد وابستگی دو گانه Dual affiliation در دانشگاه
- تشکیل ساز و کارهای مناسب برای فرآیندهای مرتبط با آموزش گروه ها
- تقویت جایگاه مدیران گروه
- گسترش فرهنگ تدوین برنامه های راهبردی در گروه ها
- تاکید بر توجه به بازنگری در طرح درس و دوره در گروه ها
- تدوین توانمندیهای مورد انتظار در شوراهای گروه های آموزشی
- تقویت شوراهای آموزشی در دانشکده ها و شورای دانشگاه بمنظور سیاست گذاری آموزشی و اجرای برنامه در دانشگاه
۲) توسعه و تقویت نظام آموزش سلامت نگر و پاسخگو به جامعه:
راهبردها :
- بازنگری در برنامه های درسی دانشکده های تابعه و تغییر در برنامه های کارآموزی و کار در عرصه
- تقویت دیدگاه و نگرش جامعه نگر از طریق برگزاری نشست های توجیهی معاونت بهداشت با دانشجویان
- ایجاد کلینیک های سرپایی در محلات مجاور بیمارستانهای آموزشی بصورت سیار در راستای پاسخگویی اجتماعی
- تدوین شاخص های پاسخگویی اجتماعی در حوزه آموزش
- انتخاب راهبردهای مرتبط با شاخص متناسب با شرایط منطقه تحت پوشش
۳) تحول کمی و کیفی برنامه های آموزشی، ارتقاء جایگاه دانشگاه در رتبه بندی کشوری:
راهبردهای توسعه کیفی:
- حمایت مادی و معنوی از اعضای هیأت علمی
- تخصیص بودجه های آموزش و گرانت های آموزشی برای طرح های توسعه آموزش
- برگزاری جشنواه های آموزشی
- بهبود نظام ترفیع و ارزشیابی جامع عملکرد استادان
- اصلاح هرم علمی استادان
- گسترش آموزشهای مجازی
راهبردهای توسعه کمی :
- تقویت شبکه آموزش
- نوسازی تجهیزات و تامین استانداردهای پایه برای آموزش
- تامین فضای آموزشی مناسب و استاندارد برای دانشکده ها
- تاسیس دورهای پسا دکترا
- تکمیل دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی بین الملل
- افزایش تعداد دانشجوی خارجی
۴) توسعه منابع انسانی فعال در حوزه آموزش:
- برگزاری کارگاه ها و دوره های توانمندسازی کارکنان و اعضای هیأت علمی
- بازسازی تشکیلات و هرم علمی حوزه آموزش
- بازنگری در وظایف تشکیلاتی متناسب با مأموریت دانشگاه
۵) توسعه قطب های آموزشی:
- بازنگری در مأموریت گروه های آموزشی و توانمندسازی گروه های آموزشی
- تقویت تشکیلات و بضاعت علمی گروه های دارای برنامه
۶) بهبود شیوه های پذیرش دانشجو:
- مکاتبات با وزارت متبوع به منظور اصلاح شیوه های پذیرش به روش علمی
- بکارگیری پرسشنامه های شخصیتی ویژه
- تدوین برنامه ارتباط با جامعه به منظور آشنایی با وظایف دانشگاه
۷) ایجاد محیط آموزشی راهبرنده:
- تقویت یادگیری خود راهبر
- تقویت آموزشهای دانشجو محور
- تغییر در استراتژی های برنامه های درسی
۸) تقویت ارتباط بین آموزش و عرصه های بالینی و جامعه:
- تأسیس عرصه های آموزش سرپایی در سطح جامعه
۹) جذب منابع مالی و افزایش اعتبارات آموزشی:
- افزایش پروژه های توسعه ای و تلاش در جلب سرمایه جامعه و صنعت
- ایده پردازی برای ایجاد طرح های کاربردی
-