برگزاری نشستهای دورهای ارزیابی چالشهای آموزشی، پژوهشی و زیرساختی دانشکدهها،معاونین دانشگاه در دانشکده طب ایرانی
نشستهای دورهای ارزیابی چالشهای آموزشی، پژوهشی و زیرساختی دانشکدهها،معاونین دانشگاه بیست و سوم مهر ماه در دانشکده طب ایرانی برگزار شد.
پیرو تأکید ریاست دانشگاه بر لزوم حضور فعال معاونین ستادی در دانشکدهها و در راستای بررسی چالشهای آموزشی، پژوهشی و زیرساختی، یست و سوم مهر ماه نشستی در دانشکده طب ایرانی برگزار شد. در این نشست دکتر جمشیدی، رئیس دانشکده، ضمن قدردانی از حضور معاونین دانشگاه و تیم همراه، ابتدا در خصوص پیشینه و کلیاتی از فعالیتهای دانشکده توضیحاتی ارائه نمودد. در ادامه ایشان و معاونین دانشکده به تبیین مهمترین نقاط قوت و دستاوردهای دانشکده از جمله: در دست اجرا بودن پروژه کتابخانه دیجیتال نسخههای خطی، کسب مجوز دومین مجله این دانشکده در حوزه تاریخ و فلسفه پزشکی در سه زبان عربی(انگلیسی، فرانسه و عربی)، راهاندازی وب سایت تاریخ و فلسفه پزشکی برای اولین بار در کشور، کلینیک بهشت به عنوان اولین کلینیک سلامت طب سنتی در ایران، مرکز رشد با فرآوردههای طبیعی و دارویی، برگزیده شدن دانشجویان این دانشکده در آزمونهای طب و تاریخ ، برگزاری 4 دوره بازآموزی با 400 شرکت کننده در هر دوره، تنها دوره عرضه کننده طب مکمل در سطح 3 (در بیمارستان اکبرآبادی)، همکاری با دانشکدهای پزشکی و دندانپزشکی و داشتن تولیداتی در سطح ملی مانند فرآوردهها برای سازمان انتقال خون پرداختند.
سپس چالشهای پیشروی دانشکده از جمله: عدم راه اندازی بخش میکروبی به دلیل کمبود بودجه، وابسته بودن فارغ التحصیلی دانشجویان به چاپ مقاله و جنس متفاوت رشتههای این دانشکده در خصوص چاپ مقالات، مشکل تشکیلات و نیروی انسانی، کمبود هیات علمی، کمبود کارشناس آموزش، کم بودن پایه های تشویقی، تعویق در پرداخت حق دورههای بازآموزی و حق محرومیت از مطبها، عدم تخصیص فضا به اعضای هیات علمی مستقر در بیمارستانها، مشکل ارتقاء اساتید با توجه به جنس رشتههای این دانشکده و مروری بودن برخی از مقالات، ضعیف بودن امکانات رفاهی پرسنل و دانشجویان دانشکده با توجه به دوری از ستاد، عدم پرداخت به موقع مدرسین کارگاهها، عدم پرداخت حق ماموریت اعضای هیات علمی و... مطرح گردید.
دکتر بیاضیان با اشاره به نقش ویژه دانشکده طب ایرانی در دانشگاه و برند بودن دانشگاه در این زمینه، برگزاری این نشستها را برنامهای در راستای درک بیشتر چالشها و مشکلات دانشکدهها دانست و تاکید نمود جهت ارتقاء نتیجه این بازدیدها، مقرر گردیده قبل از هر بازدید ابتدا سنجههای اعتباربخشی توسط تیم مربوطه بررسی شود.معاون آموزشی دانشگاه افزود با توجه به تاکید ریاست محترم دانشگاه بر برندسازی و مرجعیتبودن، یکی از مرجعیتهای علمی باید طب سنتی و طب مکمل باشد.
دکتر صفا نیز با تقدیر از همکاریهای دانشکده با حوزه پژوهش دانشگاه، در خصوص یکپارچه شدن فعالیت مجلات دانشگاه، توجه بیشتر به طرحهای اثرگذار و تسویه حساب با مجریان طرح های ارتباط با صنعت که منجر به رشد تقریبا 70 درصدی شده است نیز توضیحاتی ارائه نمود. همچنین بر نگهداشت وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از 3 دانشگاه حاضر در رتبهبندی شانگهای نیز تاکید نمود.دکتر صالحی، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص پایه تشویقی و تمام وقتی اساتید، شرایط جایگزین مقالات در دفاع دانشجویان و همچنین شرایط حضور اساتید حق التدریس توضیحاتی ارائه نمود.
در پایان این نشست معاونین به ارائه توضحات و راهکارهایی در جهت کاهش یا رفع برخی از چالشهای دانشکده پرداختند.
کامنت