برگزاری دوره گیمیفیکشن در آموزش پزشکی با همکاری مؤسسه بازی ساز خاورمیانه
دوره آموزشی گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی، خرداد ماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛
گیمیفیکیشن یا بازی سازی آموزشی، یکی از تکنولوژی های آموزشی است که به منظور افزایش یادگیری از طریق افزایش مشارکت فراگیر در امر آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. فلسفه بازی سازی آموزشی این است که وقتی یادگیری مفرح باشد، مداوم خواهد شد. از آنجا که شروع بازی سازی آموزشی از طریق شکل گیری ایده سناریوی بازی در تفکر یادگیرندگان و اعضای هیأت علمی به وقوع می پیوندد، گروه تکنولوژی آموزشی در راستای ارتقاء توانمندسازی افراد درگیر در آموزش به برگزاری دوره ای در همین ارتباط پرداخته است. همچنین از آنجا که اجرای ایده های مرتبط با بازی از نظر فنی و به صورت جامع، نیاز به حمایت از سمت صنعت بازی سازی دارند، این دوره با مشارکت مؤسسه بازی ساز خاور میانه و همچنین همایش جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران برنامه ریزی شد.
دوره آموزشی "گیمیفیکیشن در آموزش پزشکی"که با استقبال بسیار زیاد شرکت کنندگان همراه بود توسط مدیریت گروه تکنولوژی آموزشــی مرکز مطالعات و توســعه آموزش دانشــگاه علوم پزشـکی ایران به مدت 7 ساعت (از ساعت 8 صبح الی 15) در روز 5 خرداد 1403، در کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد. در این دوره یک روزه 50 نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان علاقمند شرکت کردند.
شرکت کنندگان این دوره برگزیدگان اعضای هیأت علمی و دانشجویان، از نظر علاقمندی و تعهد به حضور فعال در برنامه های مرتبط با تکنولوژی های آموزشی، توسط دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها انتخاب و سپس مورد دعوت گروه تکنولوژی آموزشی قرار گرفتند.
محتوای دوره شامل تاریخچه، معرفی بازی سازی، استراتژی های تفکر بازی سازی، نحوه رویارویی با بازار بازی های جدی (شامل مصرف کنندگان و رقبا)، رفتار مصرف کنندگان بازی و استراتژی های افزایش فروش بود.دکتر محسن سیفی دبیر کل کنفرانس و جایزه ملی گیمیفیکیشن ایران به عنوان مدرس در این دوره حضور داشتند.
در پایان حضار در خواست برگزاری دوره های مکمل با رویکرد های عملیاتی داشتند.