بسمه تعالی

"سلام دوست عزیز"

دانشجو شدن در یکی از دانشگاه های تیپ یک ایران رو بهت تبریک می‌گم. امیدوارم سرحال و باانگیزه آماده شروع یک مرحله جدید از رشد و توسعه فردی و اجتماعی در زندگی‌ات باشی.

اگر درباره برنامه درسی، مقررات آموزشی و نحوه درس خواندن در دانشگاه کمی نگران و سردرگم هستی، باید بدانی که یک احساس طبیعی اما گذرا هست و خیلی از دانشجوهای قبل از شما هم چنین چیزی رو تجربه کردند. بعضی‌ از دانشجوهای سال بالاتر هم سعی می‌کنند به شیوه‌های مختلف به دانشجوهای تازه وارد کمک کنند تا زودتر با محیط و شرایط جدید آشنا بشن و راحت‌تر این دوره گذار رو طی کنند. ما هم سعی می‌کنیم در این مسیر در کنارت باشیم.

پیشنهاد می‌کنم همین روزها در وبسایت معاونت آموزشی دانشگاه (https://edu.iums.ac.ir) یه چرخی بزنی. در قسمت «رشته‌های دائر و سرفصل دروس» می‌تونی برنامه آموزشی مربوط به مقطع و رشته خودت رو که مصوب وزارت بهداشت هست، دانلود کنی. تو این برنامه جزئیات درس‌ها مثل اهداف، تعداد واحد و ساعت‌هاشون، مراحل تحصیلی و امتحانات جامع نوشته شده. البته این با برنامه‌های هفتگی که در مدرسه داشتی، خیلی متفاوت هست. برنامه دقیق کلاس‌ها و امتحانات هر ترم رو مدیریت آموزش دانشکده خودتون بهتون می‌دن.

اگر کمی دیگه در صفحه وبسایت معاونت آموزشی پایین‌تر بیای، قسمت مربوط به «آیین‌نامه‌ها» رو می‌بینی. در این قسمت می‌تونی آیین‌نامه‌های مختلف مثل آیین‌نامه‌های مربوط به مقررات دوره‌‌های آموزشی، تسهیلات تشویقی، استعداد درخشان، انتخاب دانشجوی نمونه، شرح وظایف کارآموزان و کارورزان و … رو دانلود کنی.

یه کم دیگه در صفحه وبسایت معاونت آموزشی بیای پایین‌تر، از قسمت «سامانه‌ها» می‌تونی به لینک سامانه‌های مختلف مرتبط با دانشجویان مثل سیستم مدیریت آموزش (سما)، طبیب (لاگ‌بوک‌ها)، مدیریت یادگیری نوید، سما لایو، سامانه آنلاین غربالگری سلامت و روان و … دسترسی داشته باشی.

شاید برات جالب باشه که بدونی ما یک تشکل دانشجویی رسمی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، تحت عنوان «کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی» داریم که برای بهره‌گیری از مشارکت دانشجویان در توسعه و ارتقای کیفیت آموزش خودشون ایجاد شده است. اگر علاقه داری که برای شناسایی مشکلات و چالش‌های آموزشی، و بهتر شدن کیفیت آموزش دانشگاه کاری بکنی، می‌تونی با مدیر این واحد خانم دکتر مهرناز زارعی (تلفن 86702251، ایمیل mehrnaz.zareii@gmail.com) تماس بگیری و یا به صفحه لینکدین کمیته دانشجویی و یا صفحه آن در وبسایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه (edc.iums.ac.ir/StudentCommittee) مراجعه کنی. توانمندسازی و کمک به رشد فردی شما دانشجویان، یک اولویت مهم ما در این کمیته هست و سعی می‌کنیم دوره‌ها و کارگاه‌هایی که یک دانشجوی فعال برای موفقیت در دانشگاه نیاز داره، مثل کارگاه‌های مهارت‌های مطالعه و یادگیری فعال، درس خواندن به شیوه گروهی، مدیریت زمان، مهارت‌های کار تیمی، مذاکره و حل مناقشه، و سایر موضوعات مورد نیاز شما رو برگزار کنیم. حمایت از طراحی و اجرای پروژه‌های دانشجویی توسعه آموزش، حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه آموزش علوم پزشکی و حمایت‌طلبی برای مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی‌های آموزشی دانشگاه، از دیگر تلاش‌های ما برای کمک به توسعه و ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه خواهد بود و در این راستا مشتاق حضور و همکاری شما دانشجویان در این مرکز هستیم.

 

Template settings