دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • مرکز آموزش مجازی
  • مرکز مطالعات و توسعه آموزش
  • امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  • آموزش مداوم
  • استعدادهای درخشان
  • امور هیات علمی
  • فناوری اطلاعات

برنامه۴ساله آموزشی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1397/3/8 | 

۱) تقویت مدیریت و رهبری دانشگاهی :

راهبردها:

  • ایجاد دوره های کوتاه مدت رهبری آموزشی برای مدیران گروه و مدیران آموزشی دانشگاه
  • تقویت نظام دپارتمانی و ایجاد وابستگی دو گانه Dual affiliation در دانشگاه
  • تشکیل ساز و کارهای مناسب برای فرآیندهای مرتبط با آموزش گروه ها
  • تقویت جایگاه مدیران گروه
  • گسترش فرهنگ تدوین برنامه های راهبردی در گروه ها
  • تاکید بر توجه به بازنگری در طرح درس و دوره در گروه ها
  • تدوین توانمندیهای مورد انتظار در شوراهای گروه های آموزشی
  • تقویت شوراهای آموزشی در دانشکده ها و شورای دانشگاه بمنظور سیاست گذاری آموزشی و اجرای برنامه در دانشگاه
 
 
۲) توسعه و تقویت نظام آموزش سلامت نگر و پاسخگو به جامعه:

راهبردها :

  • بازنگری در برنامه های درسی دانشکده های تابعه و تغییر در برنامه های کارآموزی و کار در عرصه
  • تقویت دیدگاه و نگرش جامعه نگر از طریق برگزاری نشست های توجیهی معاونت بهداشت با دانشجویان
  • ایجاد کلینیک های سرپایی در محلات مجاور بیمارستانهای آموزشی بصورت سیار در راستای پاسخگویی اجتماعی
  • تدوین شاخص های پاسخگویی اجتماعی در حوزه آموزش
  • انتخاب راهبردهای مرتبط با شاخص متناسب با شرایط منطقه تحت پوشش
     
۳) تحول کمی و کیفی برنامه های آموزشی، ارتقاء جایگاه دانشگاه در رتبه بندی کشوری:

      راهبردهای توسعه کیفی:

  • حمایت مادی و معنوی از اعضای هیأت علمی
  • تخصیص بودجه های آموزش و گرانت های آموزشی برای طرح های توسعه آموزش
  • برگزاری جشنواه های آموزشی
  • بهبود نظام ترفیع و ارزشیابی جامع عملکرد استادان
  • اصلاح هرم علمی استادان
  • گسترش آموزشهای مجازی

راهبردهای توسعه کمی :

  • تقویت شبکه آموزش
  • نوسازی تجهیزات و تامین استانداردهای پایه برای آموزش
  • تامین فضای آموزشی مناسب و استاندارد برای دانشکده ها
  • تاسیس دورهای پسا دکترا
  • تکمیل دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی بین الملل
  • افزایش تعداد دانشجوی خارجی
     
۴) توسعه منابع انسانی فعال در حوزه آموزش:
  • برگزاری کارگاه ها و دوره های توانمندسازی کارکنان و اعضای هیأت علمی
  • بازسازی تشکیلات و هرم علمی حوزه آموزش
  • بازنگری در وظایف تشکیلاتی متناسب با مأموریت دانشگاه
     
۵) توسعه قطب های آموزشی:
  • بازنگری در مأموریت گروه های آموزشی و توانمندسازی گروه های آموزشی
  • تقویت تشکیلات و بضاعت علمی گروه های دارای برنامه
     
۶) بهبود شیوه های پذیرش دانشجو:
  • مکاتبات با وزارت متبوع به منظور اصلاح شیوه های پذیرش به روش علمی
  • بکارگیری پرسشنامه های شخصیتی ویژه
  • تدوین برنامه ارتباط با جامعه به منظور آشنایی با وظایف دانشگاه
     
۷) ایجاد محیط آموزشی راهبرنده:
  • تقویت یادگیری خود راهبر
  • تقویت آموزشهای دانشجو محور
  • تغییر در استراتژی های برنامه های درسی
     
۸) تقویت ارتباط بین آموزش و عرصه های بالینی و جامعه:
  • تأسیس عرصه های آموزش سرپایی در سطح جامعه
     

۹) جذب منابع مالی و افزایش اعتبارات آموزشی:
  • افزایش پروژه های توسعه ای و تلاش در جلب سرمایه جامعه و صنعت
  • ایده پردازی برای ایجاد طرح های کاربردی

دفعات مشاهده: 13090 بار   |   دفعات چاپ: 608 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر