دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences


آموزش پاسخگو
آموزش مجازی
ارزشیابی
برنامه ریزی آموزشی
پژوهش در آموزش
رسانه و انتشارات
رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی
رهبری آموزشی


دانش پژوهی
دبیرخانه تحول و نوآوری
هماهنگی دفاتر توسعه

بازدید معاون آموزشی دانشگاه دکتر کوهپایه زاده از رصد خانه شهر تهران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۹ | 
آقای دکتر کوهپایه زاده معاون آموزشی دانشگاه در تاریخ سه شنبه ۲۹/خرداد/۱۳۹۷ از رصد خانه شهر تهران بازدید بعمل آوردند در این بازدید که ۳ ساعت بطول انجامید آقای دکتر موسوی معاون اجتماعی دانشگاه و آقای دکتر پور نیک حضور داشتند که در جریان بازدید نشستی با مسئولین این مجموعه داشتند. رصد خانه شهر تهران وابسته به شهرداری تهران می باشد که با فناوری اطلاعات داده های شهری را در آن جا تجمیع" طبقه بندی " پالایش " بازبینی و تحلیل می کنند.















 
عکس و خبر: فرشاد پوررسول

دفعات مشاهده: 13 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

اطلاعیه جهت اعضا محترم هیات علمی ،دانشجویان محترم کلیه مقاطع :

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۹ | 
 
"طبق اعلام معاونت محترم توسعه دانشگاه و با توجه به نامه مشاور وزیر و دبیر ستاد امور کار آفرینی و اشتغال وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به اطلاع می رساند:
 

 صاحبان کسب و کارهای غیردولتی می توانند با مراجعه به سامانه "کارا" نسبت به ثبت کسب و کار و درخواست تسهیلات اقدام نمایند.
 



دفعات مشاهده: 15 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

بازدید معاون آموزشی دانشگاه و هیئت همراه از مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۹ | 
دکتر کوهپایه­زاده معاون آموزشی دانشگاه به همراه مدیران این حوزه در روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ نشستی با اعضای هیئت علمی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران برگزار کردند و سپس از بخش های مختلف آن بازدید کردند.
در این جلسه ابتدا دکتر سید وحید شریعت رئیس مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران در مورد تاریخچه و فرصت های موجود آموزشی در مرکز روانپزشکی ایران توضیحاتی را ارائه داد و تصریح کرد گروه روانپزشکی از نظر آموزشی خوشبختانه سال­هاست که به دلیل برنامه ریزی هایی دقیق و کاملی که انجام داده است شرایط بسیار منظمی دارد و می توان ادعا کرد که در کشور از نظر آموزش دستیاری جز بهترین ها هستیم چرا که رکن اصلی این مرکز، آموزش است اگرچه  در عین حال هم تلاش کرده ایم که رشد متوازنی را در حوزه های آموزش، درمان و پژوهش به صورت توأمان داشته باشیم.
دکتر شریعت در خصوص اجرای دستورالعمل بیمارستان های مستقل گفت که تکالیف بیمارستان ها  در ارتباط با آموزش به صورت شفاف بیان نشده است و اگر نقش هماهنگ کننده معاونت آموزشی یا دانشکده پزشکی در این خصوص وجود نداشته باشد نگرانی ها بیشتر خواهد شد.
دکتر کوهپایه زاده معاون آموزشی دانشگاه در این نشست گفت هدف از برگزاری این نشست ها نزدیک شدن به اعضای هیئت علمی، ساماندهی مشکلات آنان و تقویت امور هیئت علمی با ارائه خدمات مناسب به آنان می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه بعد از توضیح درباره دستورالعمل اجرای بیمارستان های مستقل و لزوم ارسال پیشنهادات آموزشی افزود در ارتباط با اجرای دستورالعمل بیمارستان های مستقل سعی ما این است که از شتابزدگی جلوگیری کنیم و به صورت سنجیده عمل کنیم و منطق را در اجرای آن لحاظ نماییم.
وی از رئیس مرکز و مدیر گروه و اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست خواست که نظرات و پیشنهادات کاربردی خود را با توجه به اهمیت صیانت از آموزش به صورت مکتوب به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال کنند چرا که هدف، شروع اصلاحات در زمینه آموزش است که در محیط های آکادمیک این اصلاحات با رهبری آموزشی میسر خواهد شد.
دکتر کوهپایه زاده همچنین استراتژی های چندگانه معاونت آموزشی دانشگاه را نام برد و ادامه داد اصلی ترین استراتژی معاونت آموزشی دانشگاه پرداختن به کیفیت آموزشی، توسعه رشته های تحصیلی بین رشته ای واجد فرصت های شغلی، تقویت اخلاق حرفه ای و مجازی سازی آموزش مبانی تئوریک به منظور تخصیص فرصت بیشتر به آموزش بالینی دانشجویان است.
در این نشست معاون آموزشی دانشگاه از تقویت توان مدیکال انفورماتیک معاونت آموزشی دانشگاه به عنوان راه حلی برای برطرف کردن مشکلات موجود بین مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران با دانشکده های دانشگاه نام برد و تاکید کرد که در آینده نزدیک این مشکلات با راه اندازی پورتال متمرکز اعضای هیئت علمی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. دکتر کوهپایه زاده افزود که با راه اندازی این پورتال کلیه نرم افزارهای موجود از قبیل سماء، سعاد، پژوهشیار و... متمرکز شده و ناهماهنگی ها از بین خواهد رفت.
دکتر قلعه بندی رئیس گروه روانپزشکی نیز پس از معرفی تک تک اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست بیان کرد که ما در هر حوزه ای که بتواند به پژوهش، درمان و آموزش کمک کند نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.
دکتر مرضیه نجومی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نیز در این نشست از اعضای هیئت علمی خواست که در فعالیت های دفتر توسعه بیمارستان روانپزشکی ایران فعالیت بیشتری داشته باشند.  همچنین وی به معرفی جشنواره وثوق پرداخت و اضافه کرد که برای درخشیدن در این جشنواره اعضای هیئت علمی باید دارای  فعالیت های پژوهش در آموزش باشند که بتوان بهترین دستاوردهای آن را به عنوان فرایندهای منتخب به جشنواره کشوری شهید مطهری ارسال کنیم.
دکتر نجومی برای تقویت آموزش پاسخگو لزوم بازبینی طرح دوره های کارورزی و کارآموزی را ضروری دانست و در مورد فعالیت های واحد دانش پژوهی و توانمندسازی اساتید نیز توضیحات مبسوطی جهت آشنایی بیشتر اعضای هیئت علمی حاضر ارائه داد.
دکتر مظاهری نژاد مدیر امور هیئت علمی معاونت آموزشی دانشگاه گفت گروه روانپزشکی یکی از بهترین گروه های آموزشی است که شاخص های خوب اعضای هیئت علمی را دارد. وی اعلام کرد که در آینده نزدیک سیستم سعاد ۲ راه اندازی خواهد شد که سیستمی کاربرپسندانه تر نسبت به سیستم سعاد یک می باشد.
دکتر علی کبیر مدیر آموزش مداوم دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به بسته های تحول آموزش گفت که بین الملل سازی و مجازی بهانه خوبی برای حضور، فعالیت و مشارکت بیشتر اعضای هیئت علمی می باشد. وی با تشریح فعالیت های مرکز مهارت های حرفه ای از اعضای هیئت علمی خواست که در این مرکز نیز فعالیت داشته باشند.
همچنین در بازدید معاون آموزشی دانشگاه از بخش های مختلف مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران، دکتر سید وحید شریعت رئیس مرکز، دکتر حمیدرضا احمدخانیها معاون آموزشی مرکز و دکتر میرفرهاد قلعه بندی مدیر گروه روانپزشکی،  ضمن همراهی دکتر کوهپایه زاده و هیئت همراه به توضیح پتانسیل ها، امکانات، مشکلات و چالش های موجود در این مرکز پرداختند که همفکری هایی نیز در خصوص رفع مشکلات آموزشی موجود انجام پذیرفت. 












دفعات مشاهده: 27 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

فراخوان پذیرش طرح های تحقیقاتی HSR در آموزش (نوبت چهارم ۱۳۹۷)

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۷ | 
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آماگی پذیرش پژوهش های HSR در حوزه آموزش جهت پاسخگویی به نیاز  پژوهش های کاربردی در نظام سلامت را اعلام می دارد.
 از کلیه مدیران و کارشناسان حوزه آموزش دعوت می شود طرح های پیشنهادی خود را حداکثر تا ۱۶/۴/۱۳۹۷ در سامانه پژوهشیار ثبت نمایند.
کلیه متقاضیان همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی می‌توانند جهت اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۸۶۷۰۲۲۰۳ تماس حاصل فرمایند.
 اولویت های طرح های پژوهش در نظام سلامت،  معاونت آموزشی
 
  • در حوزه ارزشیابی
  • انواع روش های ارزشیابی برنامه های آموزشی (بالینی، پایه) در دانشگاه
  • بررسی وضعیت فعلی ارزشیابی اعضای هیئت علمی دانشگاه و مقایسه آن با وضعیت مطلوب
  • ارزشیابی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح کمیته های دانشگاه
  • بررسی وضعیت تحلیل آزمون ها در ارتقای آزمون ها
 
  • در حوزه برنامه ریزی درسی
  • طراحی فرایندهای تمرکز زدایی برنامه ریزی درسی
  • بررسی راه های توسعه برنامه های درسی بین رشته ای
  • بررسی روش های توسعه برنامه های درسی پاسخگو به نیاز جامعه در گروه های آموزشی
  • ارائه راه کارهای افزایش انگیزه برای مشارکت دانشجویان در فرایند آموزش
  • ارائه الگوهای به کارگیری Inter-professionalism  در برنامه های درسی
  • تاثیر مشارکت کمیته مشورتی دانشجو در انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان
 
  • در حوزه روش تدریس
  • ارائه مدل های بهبود کیفیت تدریس در برنامه های درسی
  • الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های بستری و سرپایی و اتاق عمل
 
  • در حوزه رهبری آموزشی
  • توسعه مدل های توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی در دانشگاه ها
  • تاثیر نتایج اعتباربخشی در بهبود فرایندهای مدیریتی
 
  • در حوزه نسل سوم
  • ارزیابی اقتصادی برنامه ها و مداخلات آموزشی
  • ارائه راه کارهای جذب دانشجویان بین المللی و حرکت به سوی دانشگاه بین المللی
  • ارائه راه کارهای تقویت کارآفرینی و خلق ثروت دانش بنیان در دانشگاه
  • بررسی پیش نیازها و ملزومات دستیابی به دانشگاه نسل سوم
  • برررسی  تاثیر مشارکت رشته های مختلف علوم پزشکی در ارائه خدمات به جامعه و ذینفعان
  • بررسی مهارت های مورد نیاز دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه جهت خلق ثروت برای دانشگاه
  • ارائه مدل های درآمد زایی دانشگاه از طریق ارتباط با صنعت و جامعه
 
  • در حوزه اخلاق حرفه ای
  • بررسی وضعیت فعلی  ارتباط اساتید با دانشجویان و ارتباط بین اساتید از بعد اخلاق حرفه ای
  • ارائه الگوهای حمایتی و تشویقی دانشجویان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه
 
  • در حوزه آموزش مداوم
  • بازنگری برنامه های آموزش مداوم(تدوین، اجرا، ارزشیابی)
  • ارائه الگوهای بهبود و ارتقای برنامه های آموزش مداوم
 
  • در حوزه امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  • بررسی و ارتقای فرایندهای امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
  • بررسی مشکلات آموزشی، معیشتی و اجتماعی  دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه
  • بررسی فراوانی پرونده های ارجاع شده به کمیسیون موارد خاص و منطقه ای دانشجویان دکتری تخصصی در ۱۰ سال اخیر
  • بررسی موارد افت تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ۵ سال اخیر
 
  • در حوزه آموزش مجازی
  • بررسی روش های توسعه آموزش مجازی در آموزش پزشکی
  • ارزیابی اقتصادی برنامه های آموزش مجازی از طراحی تا اجرا
 
  • در حوزه استعداد درخشان
  • ارائه راه کارهای استفاده از ظرفیت های دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه

دفعات مشاهده: 53 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

بازدید معاون آموزشی دانشگاه و هیئت همراه از دانشکده پزشکی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۷ | 
دکتر کوهپایه زاده معاون آموزشی دانشگاه با جمعی از مدیران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ خرداد ۹۷ از دانشکده پزشکی بازدید کرد. در این بازدید که دکتر اصغری رئیس دانشکده پزشکی، دکتر نشاسته ریز معاون پشتیابی دانشکده، دکتر ضیائی معاون پزشکی عمومی دانشکده، دکتر بلوچ نژاد معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشکده و آقای شریفی اعلم رئیس امور اداری دانشکده حضور داشتند، دکتر کوهپایه زاده با هیئت همراه از نزدیک فضاهای فیزیکی، امکانات و کمبودهای یکایک گروه های آموزشی مستقر در دانشکده پزشکی را بازدید کردند و با توانمندی ها و پتانسیل های موجود آنها آشنا شدند. همچنین مدیران گروه نیز مشکلات و برنامه های در دست اقدام و آتی گروه را به طور مختصر توضیح دادند و همفکری هایی برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم انجام پذیرفت. هم چنین در این بازدید معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری نمود که تامین حداقل های تجهیزات کمک آموزشی در گروه های علوم پایه در سال جاری محقق شود.
در پایان این بازدید مقرر شد در روزهای آتی نشستی با اعضای هیئت علمی دانشکده برگزار شود تا مشکلات و چالش های اعضای هیئت علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.




























دفعات مشاهده: 54 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر