دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences


آموزش پاسخگو
آموزش مجازی
ارزشیابی
برنامه ریزی آموزشی
پژوهش در آموزش
رسانه و انتشارات
رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی
رهبری آموزشی


دانش پژوهی
دبیرخانه تحول و نوآوری
هماهنگی دفاتر توسعه

سامانه نظام پیشنهادات

مصاحبه با دکتر علی کبیر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش در راستای عملکرد این مرکز در فصل پاییز ۱۳۹۷

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۳ | 
دکتر علی کبیر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران در مصاحبه­ ای با سرویس خبری روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه در روز شنبه مورخ یک دی ۱۳۹۷ درباره اهم فعالیت­های این مدیریت در فصل پاییز  ۱۳۹۷ در راستای حرکت  به سوی دانشگاه نسل سوم، کارآفرینی و خلق ثروت گفت:
از آنجایی که مرکز مطالعات مغز متفکر دانشگاه در جهت به روز رسانی آموزش جهت امکان رقابت در سطح منطقه ای و جهانی می باشد کلیه فعالیت­ های آن همواره در قالب پاسخگویی به نیاز جامعه و تربیت نیروهای کارآمد در کلیه رشته های علوم پزشکی برنامه ریزی می گردد لذا با توجه به رویکرد دانشگاه به طرف دانشگاه نسل سوم و کارآفرینی و خلق ثروت  فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش که منتج به پاسخگویی، منطبق بر نیاز جامعه، نوآورانه، حل نیاز ذینفعان و بین رشته ای می باشد به شرح زیر گزارش می شود:
  • نهادینه سازی رویکرد پاسخگویی و ایجاد حساسیت به شاخص های پاسخگویی در گروه های آموزشی، با اجرای طرح " تبیین شاخص­ ها و ارزیابی وضعیت موجود پاسخگویی گروه های آموزشی دانشگاه "
  • اقدام جهت طراحی نظام برنامه­ریزی استراتژیک و تدوین  برنامه راهبردی جهت انجام برنامه آموزش پاسخگو و عدالت محور"     
  • نیازسنجی از گروههای آموزشی در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز در عرصه های آموزشی در راستای پاسخگویی آموزشی
  • جلب مشارکت گروههای آموزشی در بازنگری طرح دوره های کارآموزی و کارورزی با رویکرد پاسخگویی اجتماعی منطبق با نیاز جامعه
  • برنامه ریزی جهت گسترس فیلد آموزش در عرصه به سازمان های مردم نهاد جهت دانشجویان با همکاری معاونت اجتماعی
  • برنامه ریزی به منظور ارائه درس"آداب پزشکی" به دانشجویان پزشکی در جهت حرکت در مسیر پاسخگویی آموزشی
  • بازنگری و اصلاح فرمهای ارزشیابی ۳۶۰ درجه دانشکده های تابعه
  • تدوین و تصویب آیین نامه و شیوه نامه مرکز آزمون و ارزشیابی دانشجو در شورای آموزشی دانشگاه و تجهیز مرکز آزمون
  • برآورد و جذب منابع انسانی مورد نیاز بخش سلامت در برش دانشگاهی مطابق الگوی کشوری
  • برآورد نیازهای منطقه ای/ دانشگاهی به آموزش های مهارتی
  • تعیین نشانگرهای تعیین شده مرتبط با سند برآورد نیروی انسان و سند برآورد نیاز به آموزش های مهارتی
  • استخراج محتوای مرتبط در سند آمایش از جمله " برنامه ریزی برای تربیت نیروی انسانی در بخش سلامت"
  • استخراج مفاهیم و محتوای مرتبط با آموزش مهارتی و حرفه ای از آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای
  • برنامه ریزی برای جمع آوری مطالعات انجام شده بر روی وضعیت دانشجویان علوم پزشکی از نظر مهارت های مرتبط با رشته تحصیلی
  • نظام پویش نیازهای بومی بر مبنای تحلیلی و با رویکرد آینده نگارانه (تحلیل نیازها و زیرساخت‌های مورد نیاز بومی و منطقه‌ای برای توسعه آموزش علوم پزشکی با رویکرد آینده نگارانه)
  • انتشار مطلب در فصلنامه مرکز مطالعات با عنوان " از دانشگاههای نسل سوم تا کار آفرینی"
  • بررسی دوره کارشناسی ارشد مدیریت اورژانس
  • بررسی دوره کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری سلامت
  • بررسی دوره دکترای تخصصی بیوانفوراتیک پزشکی
  • اعلام اولویتهای تحقیقاتی در راستای آینده‌نگاری مرجعیت علمی
  • بررسی طرح‌های مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کمیته HSR معاونت آموزشی
  • اختصاص لاین تحقیقاتی مرتبط با طرح های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی
  • بررسی برنامه های درسی میان رشته ای شامل:
  • بیوانفورماتیک پزشکی در مقطع دکترای تخصصی
  • مدیریت گردشگری سلامت در مقطع کارشناسی ارشد
  • برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی درسی با موضوع کوریکولوم های دانشگاه نسل سوم
  • دریافت پیشنهادات گروه ها در خصوص تغییر ۲۰ درصدی کوریکولوم در راستای چشم انداز نوین دانشگاه
  • برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه دانشگاه نسل سوم و کوریکولوم‌های دانشگاه نسل سوم
  • برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه کوریکولوم پنهان
  • فعالیت های دانش پژوهی شامل:
  • تهیه محتوای الکترونیک دانش پژوهی جهت آشنایی اعضای هیئت علمی و قرار دادن در سایت مرکز مجازی دانشگاه
  • همکاری و شرکت در جلسات کمیته خود ارزیابی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی به عنوان هماهنگ کننده خود ارزیابی
  • همکاری در بازنگری برنامه استراتژیک و عملیاتی معاونت آموزشی در راستای نسل سوم
  • برگزاری جلسات آموزشی دانش پژوهی در راستای آشنایی اعضای محترم هیئت علمی با فعالیتهای نواورانه و دانش پژوهی
  • تدوین کتابچه ­ی آموزشی دانش­ پژوهی آموزشی
  • برگزاری کارگاه ها با رویکرد نسل سوم شامل: کارگاه تجاری سازی و کارگاه خلق ایده، کشف فرصت و راه اندازی کسب و کار


CAPTCHA code

دفعات مشاهده: 177 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر