دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • منوی 8 (مخفی)


آموزش پاسخگو
آموزش مجازی
ارزشیابی
برنامه ریزی آموزشی
پژوهش در آموزش
رسانه و انتشارات
رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی
رهبری آموزشی


دانش پژوهی
دبیرخانه تحول و نوآوری
هماهنگی دفاتر توسعه

سامانه نظام پیشنهادات

معاون آموزشی دانشگاه: دفاتر توسعه آموزش (EDO) مغز متفکر آموزش هستند

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۳ | 
روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه: نشست مدیر عاملان و معاونین آموزشی مراکز آموزشی درمانی تابعه به همراه مسئولین دفاتر توسعه آن مراکز، ریاست و معاونین دانشکده پزشکی با حضور مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه (EDC) به میزبانی معاونت آموزشی دانشگاه، در روز دوشنبه مورخ 8 مرداد 97 در طبقه هفتم ستاد مرکزی برگزار گردید. این نشست با هدف مرور و یادآوری تکالیف و فعالیت­ های دفاتر توسعه مراکز آموزشی درمانی، حمایت و تامین امکانات مناسب دفاتر توسعه به منظور بهبود کیفیت آموزش بالینی برگزار شد.
در ابتدای این نشست معاون آموزشی دانشگاه به بیان تاریخچه ­ای از شکل گیری EDC  و دفاتر توسعه آموزش (EDO) پرداخت و سپس  فعالیت­ های دفاتر توسعه و اهمیت آن در آموزش بالینی را یادآور شد و افزود امروزه دفاتر توسعه در رسیدن به اهداف دانشگاه­ های نسل سوم و کارآفرینی و خلق ثروت نقش مهمی بر عهده دارند.
دکتر کوهپایه زاده در این نشست گفت دفاتر توسعه مغز متفکر آموزش هستند که در ذیل مدیریت معاونت آموزشی دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی می توانند به اهداف خود برسند؛ لذا از مسئولین دفاتر توسعه درخواست دارم که بهبود کیفیت آموزش را در اولویت فعالیت­ های دفاتر خود قرار دهند.
دکتر جلیل کوهپایه زاده تصریح کرد که معاونت آموزشی دانشگاه از برگزاری کارگاه های توانمندسازی اعضای هیئت علمی توسط دفاتر توسعه حمایت علمی و همه جانبه می­کند . وی افزود معاونت آموزشی دانشگاه برنامه هایی برای تشویق اعضای هیئت علمی در پیش رو دارد که از آن جمله می توانم به اعطای پایه تشویقی و معرفی سالانه برترین های آموزشی اشاره کنم به نحوی که قصد داریم سالانه چندین نفر از اعضای هیئت علمی را به عنوان برترین های آموزشی معرفی نماییم.
دکتر اکرم هاشمی کارشناس هماهنگ کننده دفاتر توسعه آموزش ضمن ارائه گزارش عملکرد واحد هماهنگی دفاتر توسعه در سال 96، مراکز مطالعات را مسئول ارتقای کیفی آموزش در هر دانشگاهی دانست و افزود این مراکز با ایجاد دفاتر توسعه در دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه، می توانند زمان رسیدن به این هدف را تسریع کنند.
در این جلسه مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نیز هدف از این جلسه را اهمیت دادن مسئولین به ارائه گزارش فعالیت دفاتر توسعه دانست و گفت مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه موظف به حمایت، هماهنگی و نظارت بر وظایف محوله به دفاتر توسعه دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی تابعه می باشد. دکتر نجومی ادامه داد دفاتر توسعه برای بهبود کیفیت آموزش بایستی فعالانه وارد عمل شده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. وی از مسئولین دفاتر توسعه خواست که با تشکیل کمیته ­های مربوطه، فعالیت های اعتباربخشی را رهبری کنند و برای آشنایی اعضای هیئت علمی با بسته­ های تحول و مشارکت فعال آنها در این بسته­ ها نهایت تلاش خود را انجام دهند. دکتر مرضیه نجومی با اشاره به آماده شدن زیرساخت­ های برگزاری جلسات دفاتر توسعه به صورت وبینار گفت معاونت آموزشی دانشگاه درصدد است که به منظور استفاده بهینه از زمان، این جلسات را به صورت وبینار برگزار نماید. مدیران عامل مراکز آموزشی درمانی شهید اکبرآبادی و روانپزشکی ایران نیز ضمن تاکید بر اهمیت موضوع، آمادگی بیشتر خود را در حمایت از دفاتر توسعه آموزش اعلام نمودند. هم­چنین ریاست دانشکده پزشکی نیز به ضرورت توجه مدیران عامل و معاونین آموزشی مراکز آموزشی درمانی به بهبود کیفیت آموزش بالینی از طریق حمایت از گسترش کمی و کیفی دفاتر توسعه آموزش مربوطه تاکید کرد.
در پایان این نشست حاضرین در جلسه پیشنهادات خود را در مورد مشارکت فعال تر اعضای هیئت علمی در فعالیت های دفاتر توسعه ارائه دادند.



CAPTCHA code
کلیدواژه ها: علوم پزشکی ایران | معاونت آموزشی | دفاترتوسعه | EDC | روابط عمومی | دکتر کوهپایه زاده | دکترنجومی | دکتر اکرم هاشمی |

دفعات مشاهده: 163 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر