دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

برگزاری اولین جلسه هماهنگی رابطین آموزش( طرح رتبه بندی دانشکده ها)

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۳ | 
برگزاری اولین جلسه هماهنگی رابطین آموزش( طرح رتبه بندی دانشکده ها)
اولین جلسه آموزشی طرح رتبه بندی در تاریخ ۳۰/۷/۹۶ از ساعت ۱۲ الی ۸ در سالن جلسات معاونت آموزشی با حضور مدیر محترم امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کارشناسان ستادی و رابطین آموزش دانشکده های تابعه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر مظاهری نژاد ضمن خوش آمد گویی به حاضران بیان نمودند : به منظور ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های دانشکده های تابعه این دانشگاه، مدیریت آموزشی سعی دارد طرح رتبه بندی اموزشی برای دومین بار در سطح کلیه دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران به اجرا در آورد و همانند سال گذشته این طرح رتبه بندی شامل "رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (طرح راد)"، طرح "رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (طرح رخاد)" و "نظام ارزیابی عملکرد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های علوم پزشکی"، جهت تدوین مدل رتبه بندی آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شدند) حیطه راد دانشکده ای، ۱۸ شاخص در ۵ حوزه توسعه آموزش، حاکمیتی، مدیریت آموزش، توسعه کیفی آموزش و حرکت در راستای نقشه علمی جامع کشور را ارزیابی می نماید. حیطه رخاد دانشکده ای، ۱۱ چک لیست را در ۵ حوزه شامل حیطه عوامل عینی، حیطه قابلیت اطمینان، حیطه  پاسخگوئی ومسئولیت پذیری، حیطه تضمین، حیطه همدلی بررسی می کند و حیطه شاخص های ارزیابی عملکرد تحصیلات تکمیلی به اندازه گیری ۴۲ شاخص در حوزه تحصیلات تکمیلی می پردازد( تا بدین منظور دانشکده ها بتوانند در رقابتی سالم خود را مورد ارزیابی قرار دهند و سعی در برطرف نمودن کاستی ها نمایند. هدف از این طرح ترغیب دانشکده ها در راستای انسجام بخشی به فعالیت ها و گذر از فعالیت های روزمره به برنامه های راهبردی وعملیاتی  می باشد. ویژگی هایی این طرح، ساده و قابل تکرار بودن آن می باشد.و سپس مسئولین طرح های راد ،رخاد و تحصیلات به شرح آخرین تغییرات ایجاد شده در فرم ها پرداختن و در نهایت به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.
 







 
عکس : فرشاد پوررسول
خبر: خانم دارابیگی


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
کلیدواژه ها: برگزاری اولین جلسه هماهنگی رابطین آموزش( طرح رتبه بندی دانشکده ها) |

دفعات مشاهده: 183 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر